Ремонт лобзиків Львів. Електричний лобзик – річ в господарстві деколи вельми необхідна.  У любителів робити вдома столярні та теслярські роботи напевно є цей електроінструмент.  А тому, хто займається ремонтом и будівництвом професійно, сам бог велів мати у своєму арсеналі електролобзик.

Компанія FIXME пропонує своїм клієнтам  обслуговування і ремонт електролобзиків у Львові будь-яких віробніків.  Великий асортимент запасних деталей дозволяє нашим майстром проводити діагностику та ремонт в стислі терміни.

Основні несправності лобзиків  можна розділити на 2 групи:

Несправності електричної частини:

  • Пробій ротора (заводський дефект);
  • Перегрів ротора і статора, оплавлення ізоляції, пластику – перевантаження;
  • Деформація (знос) ротора – перевантаження (заводський дефект);
  • Знос щіток;
  • Несправність регулятора обертів.

Несправності механічної частини:

  • Деформація (знос) зубів шестерні;
  • Поломка штока (пружинного пристрою для пилок) в результаті використання невідповідних пилок;
  • Знос балансирів ролика , що направляє;
  • Знос підшипників.
Основні ознаки появи несправностей лобзиків:
  • Гріється корпус лобзика;
  • Поява нехарактерних звуків під час роботи лобзика;
  • Підвищене іскріння колекторних щіток;
  • Припинення регулювання обертів двигуна і інші ознаки.

При виявленні хоча б однієї з таких ознак ми рекомендуємо припинити роботу і звернутися до спеціалізованого сервісного центру по ремонту лобзиків Львів.

Причини поломок електролобзиків

Аналіз типових поломок говорити про те, что велика їх частина відбувається при неправільній експлуатації електролобзика:

  • Запуск інструменту під навантаженням. Це призводить до високих стартових навантажень на обмотку електродвигуна.  Також це може привести до «злизування» зубців механізму редуктора.
  • Використання тупих ріжучих полотен також призводить до невиправданого навантаження на двигун, що викликає перегрів і обрив обмотки.
  • Необережне поводження з інструментом призводить до пошкодження корпусу, поломок полотен, обриву електричного шнура.
  • Природний знос деталей.

Своєчасне звернення до фахівців при виявленні відхилень в роботі електричного лобзика допоможе уникнути складних поломок і травм.  Настійно рекомендуємо звертатися в ремонтну майстерню при виявленні таких дефектів в роботі інструменту:

  • Слабка фіксація або випадання полотна з кріплень.
  • Значне відведення в сторону від прямої лінії розпилу.
  • Швидкий нагрів корпусу інструменту навіть при незначному навантаженні.
  • Тріск, іскріння при запуску двигуна.
  • Механічні пошкодження корпусу і електропроводу.

Фахівці компанії FIXME виробляють техобслуговування і ремонт різної складності будь-яких електролобзиків: від професійних апаратів до простих моделей, призначених для побутового використання.

Суворе дотримання правил експлуатації продовжить життя Вашого інструменту і допоможе виключити появу поломок, які приведуть до ремонту лобзика Львів.

Прості способи пошуку несправності та ремонту електролобзиків своїми руками

Електричний лобзик на відміну від дриля, застосовується не так часто в господарстві, але коли виникає необхідність його застосування для розпилу листового матеріалу, інструмент повинен бути до цього готовий.  Прилад складається з різних деталей, від справної роботи яких залежить працездатність всього інструменту.  Якщо одна деталь дає збій, то потрібно відремонтувати лобзик, з чим цілком може впоратися кожен майстер.

Розбираємося з конструкцією електричного лобзика і принципом його роботи

Ремонт лобзика Львів буде простіше зробити, якщо знати, з чого складається цей інструмент, і як він працює.  Знаючи конструкцію і принцип функціонування, не виникне ніяких труднощів з ремонтними роботами.  Спочатку з’ясуємо головні складові даного електроінструменту:

  1. Корпус – зазвичай він представлений з ударостійкого пластику. Це основа приладу, усередині якої розташовуються складові деталі
  2. Електромотор – це двигун змінного струму колекторного типу
  3. Редукторний вузол – передавальний механізм, за допомогою якого відбувається перетворення обертальної енергії в зворотно-поступальні рухи
  4. Шток або штифт з шпинделем для закріплення робочих насадок. Шток є циліндричний вал, який з’єднаний з пластиною.  Вал знаходиться всередині нерухомої рамки, в якій відбувається його переміщення

Всі ці деталі являють електроінструмент, за допомогою якого можна розпилювати листові матеріали з дерева, металу, пластику і навіть бетону.  Для цього застосовуються відповідні види пильних полотен, які кріпляться в патроні (шпинделі) електроінструменту.  Лобзик застосовується не тільки для прямого різу, але ще і для вирізання фігурних отворів в листовому матеріалі.

Принцип роботи електричного лобзика полягає в трансформації електричної енергії в механічну силу.  Схема роботи даного електроінструменту полягає в тому, що на електродвигун подається змінний струм, за допомогою якого починає обертатися якір.  На валу якоря закріплена шестерня, за допомогою якої відбувається передача обертальних рухів на редуктор.  Редуктор маятникового типу з’єднаний зі штоком, який рухається вгору і вниз.  При закріпленні полотна в шпинделі інструменту, воно буде здійснювати аналогічні зворотно-поступальні рухи, забезпечуючи розпилювання матеріалу.

Для спрощення роботи і розширення функціоналу інструменту, в конструкції лобзика встановлюється пускова кнопка, регулятор оборотів і інші додаткові функції.  При експлуатації інструменту виникають його поломки, які можна усунути двома способами:

  • Відремонтувати шляхом очищення, змащування або доопрацювання
  • Заміна – це найбільш поширений спосіб ремонту, так як при поломці редуктора, штока або двигуна, вони потребують використання нових деталей

У матеріалі описані всі види поломок електролобзику, а також їх способи самостійного ремонту.  Щоб провезти ремонт лобзика Львів, зовсім не обов’язково для цього здавати інструмент в майстерні і сервісні центри.  Однак пам’ятайте, що якщо гарантійний термін ще не закінчився, то краще не поспішати займатися самостійним ремонтом, так як це обов’язок виробника або фірми-реалізатора.

Це цікаво!  Будь-який ремонт електроінструменту починається з його розбирання, але в матеріалі описані способи, як можна відремонтувати лобзик не розбираючи його.

Види поломок електролобзиком і як їх усунути

Уникнути поломки лобзика можна, якщо експлуатувати інструмент з дотриманням рекомендацій виробника.  Для початку згадаємо, що інструменти класифікують на два типи – побутові і професійні.  Відрізняються вони за якістю, тому побутовими лобзиками не можна довго і часто працювати, на відміну від професійних.  Як з’ясувати, якого типу лобзик – побутовий або професійний?  Для цього необхідно взяти інструкцію або технічний опис, і прочитати рекомендації виробника.  Якщо виробник рекомендує користуватися інструментом 15-20 хвилин, які чергуються 10-хвилинними паузами, то цей прилад побутового типу.  Професійними інструментами можна працювати до 2-3 годин безперервно, не турбуючись про їх перегрів і поломки.

Ламаються однаково часто лобзики побутового та професійного типу, а їх ремонт залежить від типу поломки.  Умовно поломки діляться на механічні і електричні.  До механічних поломок відносяться несправності редуктора, штока, підшипників і патрону, а до електричних – двигун, кнопка, регулятор, мережевий кабель, щітки.  Далі детально з’ясуємо види несправностей, а також способи їх швидкого і правильного усунення.

Поломки електролобзика електричні причини і ремонт

Спочатку розберемося з такими дефектами, коли інструмент не запускається.  З такою поломкою стикаються власники інструменту в 80% випадків, тому з’ясуємо причини і способи усунення дефектів.  Перед пошуком несправності лобзика, знадобиться озброїтися такими приладами, як мультиметр і пробник.

Якщо лобзик не включається при натисканні пускової кнопки – де шукати поломку

Коли підключений в розетку електроінструмент не подає ознаки життя, то поломки можуть бути наступних деталей:

  1. Відсутність напруги в мережі. Використовуючи пробник або мультиметр, необхідно переконатися в наявності напруги в розетці
  2. Пошкоджено мережевого дроту – зазвичай дефект можна виявити візуально у вигляді порушення ізоляції, але зустрічаються також поломки пошкодження струмопровідної жили. Щоб не довелося гадати, слід скористатися мультиметром, і в режимі прозвонки, перевірити справність кожної жили.  Якщо одна з жил пошкоджена, але місце дефекту виявити при цьому неможливо, значить, слід замінити мережевий провід.

  1. Несправна кнопка пуску – напруга на двигун надходить після натискання кнопки «Пуск». Ця кнопка складається з замикаючого контакту, на якому може утворитися нагар.  Цей нагар є перешкодою на шляху і проходження струму, тому інструмент не подає ознак життя.  Усунути таку поломку можна шляхом розбирання кнопки і зачистки контакту.  Якщо кнопка неразбірна, або причиною її несправності є вбудована мікросхема регулятора обертів, то її необхідно замениити.

  1. Захист від перегріву – коли на інструменті перегрівається двигун, то спрацьовує захист, який виключає згоряння силового агрегату. Такі пристрої захисту є далеко не на всіх електроінструментах, але якщо елемент присутній, то не виключається, що відсутність працездатності приладу пов’язана саме з цією деталлю
  2. Несправність двигуна – тут знадобиться ретельна перевірка силового агрегату.

Коли не запускається мотор електроінструменту, то найголовніше – це правильно визначити деталь, яка вийшла з ладу.  Крім відсутності ознак працездатності інструменту, до електричних поломок відносяться і інші види несправностей.

Якщо двигун лобзика працює нестабільно – іскрить і породжує запах гару як ремонтувати

Поширеною є ситуація, коли лобзик працює нестабільно.  Причиною нестабільної роботи електромотору лобзика є такі чинники:

  1. Графітові або вугільні щітки стерті або зношені – за допомогою цих деталей відбувається подача електричного струму на обмотку якоря, що змушує його обертатися. Щітки контактують з колекторним вузлом, який представляє собою набір мідних ламелей або пластин.  При зносі щіток знижується контакт, тому інструмент при роботі починає іскрити, з’являється запах гару і навіть не виключається оплавлення корпусу.  Усунути поломку можна шляхом заміни щіток на нові
  2. Несправність колектора – якщо мідні пластини мають ознаки почорніння, а також дефекти у вигляді задирок, сколів і нерівномірного зносу, то це також є причиною виникнення нестабільної роботи двигуна. Ознаки нагару на пластинах усуваються за допомогою спирту, а для усунення сколів, задирок і перекосу, знадобиться скористатися дрібнозернистою наждачною.

 

  1. Збій в роботі мотору – якщо опір в одній з обмоток статора або ротора буде відрізнятися, то це призведе до нестабільного функціонування інструменту. Для усунення поломки знадобиться провести діагностику електромотора, і виявити дефект.  Для усунення несправності знадобиться перемотування електромотора або заміна несправної частини – статора або ротора
  2. Несправність кнопки – якщо мотор інструменту працює зі збоями, то не виключається, що причиною цього є вимикач. Щоб переконатися, що справа не в кнопці, слід безпосередньо підключити мотор, і перевірити працездатність інструменту.  Якщо ознаки несправностей будуть повторюватися, значить, причина поломки не в вимикачі

Пошук несправності в електричній частині може затягнутися, що пов’язано з труднощами проведення діагностичних робіт.  Крім того, однією з найдорожчих деталей розглянутого інструмента є двигун.  Якщо з ладу виходить двигун, а також є значний знос редуктора, то має сенс придбати новий електроінструмент.

Інші види електричних поломок лобзиків і їх усунення

Крім перерахованих вище дефектів, при експлуатації електроінструменту можуть виникнути інші види поломок, пов’язані з електричною частиною:

  1. Не пиляє під навантаженням. Виявляється поломка, коли при спробі розпилювання матеріалу, знижується продуктивність інструменту.  Для усунення такого дефекту знадобиться діагностика мотору.  Іншою причиною може бути поганий контакт в кнопці або значний знос щіток.  Графітові щітки підлягають заміні при зносі понад 40% -60%.

  1. Обороти плавають при роботі – причиною може бути слабкий контакт. Якщо в процесі функціонування інструменту чути запах гару, то внаслідок слабкого контакту виникає оплавлення ізоляції проводів або корпусу кнопки.  Для виявлення поломки, знадобиться розібрати інструмент і оглянути його.
  2. Якщо при роботі іскрять щітки – потрібно їх заміна. Неприпустимо, коли спостерігається значне іскріння щіток, так як від цього знижується не тільки потужність інструменту, але ще і виникають такі негативні наслідки – збільшується навантаження, а значить, зростає струм в обмотках статора і ротора, а також іскріння сприяє деформації мідних ламелей колектора.  Довго експлуатувати інструмент з несправними щітками не можна, і слід їх замінити якомога швидше.  Виявити іскріння можна через вентиляційні отвори або щілини в корпусі інструменту.

Щоб на лобзику замінити щітки, знадобиться розібрати його.  На деяких професійних моделях інструментів є спеціальні канали для швидкої заміни.  Щітки кріпляться в щіткотримачах.  Кріплення може бути двох типів – у вигляді засувки або гвинта.  Після вигвинчування або відклацування щітки, її необхідно витягти, від’єднати дріт і в аналогічному порядку встановити новий графітовий елемент.

Це цікаво!  Для малопотужних електродвигунів застосовуються графітові щітки з малим вмістом міді в складі.

Діагностика електромотора або як виявити несправність статора і ротора

Якщо виникають підозри на несправну роботу електродвигуна, то виявити точну поломку можна за допомогою проведення діагностичних заходів.  Для цього знадобиться мультиметр, а також діагностується ротор і статор.  Для початку з’ясуємо, як перевірити на придатність ротор (він же якір):

  1. Провести візуальний огляд. Якщо є ознаки нагару і деформацій, то висока ймовірність того, що деталь згоріла.  Оглянути також необхідно колекторний вузол, на якому неприпустима присутність нагару, відколів і перекосів.  Перекіс виникає в разі нерівномірного зносу щіток
  2. Мультиметром виміряти опір обмотки якоря. Встановити на приладі режим вимірювання опору 200 Ом або прозвонки.
  3. Одним щупом слід по черзі торкатися до колекторним пластин, а другим до сталевого сердечника. Наявність опору говорить про порушення ізоляції.  Для усунення несправності знадобиться провести заміну обмотки ротора.

  1. Якщо пробій між обмоткою і корпусом виключається, тоді треба перевірити ротор на наявність ознак порушення ізоляції. Для цього мультиметром в режимі вимірювання опору слід провести перевірку якості ізоляції між пластинами.  Маркером ставиться відмітка від початку, і після цього проводиться послідовна перевірка опору між пластинами.

  1. Величина опору при цьому повинна бути приблизно однаковою. Відмінність величини опору більше 10% від стандартного значення говорить про порушення ізоляції.  Знадобиться перемотати обмотку ротора або замінити деталь повністю
  2. Міжвиткове замикання – ще причина поломки може полягати в наявності міжвиткового замикання. Однак перевірити наявність такого дефекту мультиметром неможливо.  Для цього використовується спеціальний прилад, яким необхідно вести по колектору.  Якщо міжвиткове замикання є, то прилад видасть відповідний звук.  Усунути дефект можна шляхом заміни обмотки.

Якщо встановлено, що дефект з якорем, тоді його необхідно перемотати або замінити.  Якщо ж ротор справний, тоді переходимо до перевірки справності статора – нерухомого механізму, який також складається з обмотки і сталевого сердечника з набору тонких пластин.

Алгоритм перевірки справності статора має наступний вигляд:

  1. Перевіряється відсутність пробою обмотки на корпус. Для цього одним щупом треба доторкнутися до виводу обмотки, а другим до сталевого сердечника.  Прилад не повинен показувати величину опору, в іншому випадку доречно наявність пробою, і потрібно зробити перемотування статора.

  1. Перевіряється опір в обмотці, торкаючись по черзі до її виводів. Величина опору у всіх обмотках повинна бути приблизно однакового розміру, що говорить про її ісправність.
  2. Перевірити цілісність металевих пластин сталевого сердечника. Неприпустима наявність їх розшарування, тому знадобиться замінити окремий вузол

Не має значення, якої марки лобзик – Інтерскол, Макіта, Бош, Скіл, Метабо і інші.  При покупці нового мотора треба враховувати його параметри і габарити.  На двигунах є маркування, по якому необхідно орієнтуватися при покупці нового електродвигуна для лобзика.

Це цікаво!  Відремонтувати електричний двигун лобзика самостійно практично неможливо, так як для цього знадобиться перемотати обмотку.  Зробити це можна в сервісному центрі, проте вартість такої послуги практично ідентична ціні нової деталі.

Ремонт регулятора обертів на лобзику інструкція

Практично всі моделі електричних лобзиків оснащені таким пристроєм, як регулятор оборотів.  Що це і для чого потрібно, кожен власник знає самостійно.  Конструктивно деталь являє собою плату, на якій розміщено коліщатко або перемикач.

За допомогою переміщення коліщатка (перемикача) змінюється швидкість зворотно-поступальних рухів.  Впливаючи на коліщатко, змінюється опір, тому знижується швидкість.

Щоб відремонтувати регулятор оборотів на лобзику, зовсім не обов’язково мати уявлення про електроніку.  Для цього за допомогою мультиметра треба перевірити справність всіх резисторів і конденсатора.  Зазвичай поломку можна визначити зовні, так як при виході з ладу на платі будуть виявлятися ознаки почорнінь і нагару.  На фото вище несправність полягає в пошкодженні живильного проводу.  Елемент на платі, що вийшов з ладу, або наконечник проводу слід замінити, і на цьому весь ремонт регулятора обертів лобзика закінчений.

Це цікаво!  Якщо регулятор згорів, то його слід замінити на аналогічний по конструкції і параметрам.

Механічні поломки на лобзик і як їх усунути

До механічних поломок відносяться такі види несправностей, як знос підшипників, редуктора, штока і патрона або головки.  Поломки механічного типу виявити набагато простіше, ніж електричні, і ремонт при цьому також зводиться до заміни вузла, механізму або деталі, що вийшли з ладу.  Далі розглянемо всі види механічних несправностей на лобзиках, а також способи їх швидкого усунення.

Знос підшипників на лобзику як замінити

Підшипники відносяться до розхідних матеріалів, тому при їх зносі потрібна заміна.  Вони не підлягають ремонту, а щоб продовжити термін їх служби, слід регулярно не тільки змащувати, але ще і проводити попереднє очищення.

Якщо зношені підшипники, то для їх заміни знадобиться розібрати інструмент, і замінити на аналогічні по маркуванню.  Випресовування і запресування підшипників на вал ротора здійснюється вручну або спеціальним інструментом.  Перед встановленням нових підшипників, рекомендується їх додаткову змастити.

Це цікаво!  Щоб визначити знос підшипників, слід перевірити наявність люфту зовнішньої обойми щодо внутрішньої.

Ремонт редуктора лобзика і чим його краще змащувати

Якщо в процесі роботи лобзиком виявляється виникнення звуку у вигляді тріска, то висока ймовірність того, що заклинив передавальний механізм.  Поломку редуктора можна виявити візуально, для чого знадобиться розібрати корпус, і зробити огляд.  Якщо на шестернях відсутні зуби, то для ремонту знадобиться замінити їх.  Якщо причиною несправності є потрапляння в механізм металевої стружки, то для усунення несправності знадобиться виконати наступні дії:

  1. Зняти редуктор з інструменту, і ретельно його очистити і промити в розчиннику або бензині. Це дозволить очистити деталь від металевого пилу і крупинок.
  2. Встановити деталь на місце, попередньо оцінивши знос зубів на шестернях. Якщо знос сильний, що тягне за собою проскакування шестернею відносно один одного, тоді механізм потрібно замінити.
  3. Встановлюючи старі або нові шестерні, необхідно внести мастильну речовину в надмірній кількості.

Чим краще змащувати редуктор на лобзику та інших видах електроінструментів?  Для цього можна використовувати Литол-24, якщо нічого немає іншого, але якщо хочете продовжити термін служби механізму, тоді рекомендується скористатися спеціальним мастилом від компанії Bosch.  Це дороге мастило, яке не просто знижує тертя між деталями, але ще і захищає їх від попадання пилу і крупинок.

Це цікаво!  До кожної моделі електроінструменту, виробники в інструкції вказують рекомендовані типи мастильних речовин для редуктора.  Якщо такої рекомендації немає, або знайти таке мастило неможливо, тоді використовується універсальна речовина від компанії Bosch.  Таке мастило продається не тільки в великих тюбиках, а й компактних упаковках, що дозволяє заощадити.

Заміна штока на лобзику покроковий опис

Вихід з ладу штока на лобзиках трапляється в окремих випадках, але якщо це сталося, то він потребує заміни.  Принцип заміни простий і нехитрий, для чого необхідно розібрати інструмент, зняти шток і на його місце встановити аналогічний по конструкції.  Тут найголовніше – це знайти шток аналогічної конструкції для відповідної марки інструменту.

Штоки або штифти служать в якості направляючих, за допомогою яких створюються зворотно-поступальні рухи.  Після заміни штока, що вийшов з ладу, необхідно також ретельно змастити цю деталь.  На шток кріпиться пилкотримач, який можна встановити разом з новою деталлю.

Це цікаво!  Штоки на різних моделях лобзиків відрізняються по конструкції, тому і принцип заміни незначно відрізняється.  Труднощі не виникають, якщо здійснювати встановлення нової деталі в порядку зворотному демонтажу штатної.  Щоб не помилитися при складанні інструменту, рекомендується перед зняттям деталей робити фото.

Пилкотримачі на лобзиках – слабка ланка і її ремонт

Для заміни пилкотримача на лобзиках, не знадобиться навіть розбирати інструмент.  Адже кріпляться вони до штоку інструменту за допомогою одного або декількох гвинтів.  Однак є пилкотримачі, для заміни яких не обійтися без демонтажу штока з лобзиком.

Загальна інформація про конструкцію пилкотримачів на лобзиках має наступний вигляд:

  • Пристрої класифікуються на два типи – швидкозажимні і звичайні. Швидкозажимні більш популярні, проте в силу їх складної конструкції, виникають труднощі із заміною.
  • Швидкозажимні головки пилкотримачів класифікують на три основних види – радіальні, бічні і фронтальні. Якщо радіальні головки є найбільш популярними, то бічні і фронтальні зустрічаються рідко.  Однак якщо інструмент має швидкозажимні бічну або фронтальну головку, то запчастини для неї знайти буде неможливо.  Для цього знадобиться замовляти деталь у виробника.
  • Швидкозажимні радіальні головки пилкотримачів – складаються з основи, яка при зміщенні відкриває отвір для закріплення полотен за допомогою утоплення кульок, а також пружини і стопорних кілець для фіксації. Щоб розібрати головку і зняти її зі штока, знадобляться щипці для знімання стопорних кілець.  Конструкція проста і примітивна, а для ремонту або заміни не знадобиться розбирати весь інструмент.
  • Пилкотримачі швидкозажимні на лобзик мають аналогічний механізм роботи, як патрони перфораторів. В основі механізму лежать дві кульки, які фіксують полотна за їх виступи.

Несправність головки лобзику виявляється за такою ознакою, коли полотна не тримаються, і при впливі на матеріал випадають з кріплення.  Нижче показаний приклад зношеного кріплення пилкотримача, який підлягає заміні.

Як продовжити термін служби інструменту

Щоб розглянутий тип інструменту служив довго і не ламався, необхідно регулярно виконувати профілактичні заходи.  Вони полягають в тому, що необхідно розібрати інструмент, перевірити цілісність і справність всіх деталей, очистити механізми від старого мастила і замінити його.  Не можна перевантажувати інструмент роботою, для якої він не призначений.

Ремонтні роботи електролобзика слід починати з пошуку несправності.  У 99% випадків вдале виявлення несправності, дозволяє виключити поломку швидко і ефективно.  Для усунення поломок знадобляться запчастини, купити які можна в будь-якому магазині інструментів.  Приділивши пару годин часу, можна підготувати електроінструмент до нового сезону, і не переживати, що він зламається в невідповідний момент.